onsdag 16 oktober 2013

4 saker om Gabbe

Vaknade upp med ont i halsen, yeey. Bara för att jag glömde ha på mig halsduken igår, har så sjukt känslig hals, sjukt irriterande iallafall. Men nu ska jag plugga hemma och vila bort det så jag slipper bli sjuk. Efter skolan igår skulle jag ha träffat Lollo och ta en fika och kolla runt lite på nellys nya kläder och höst kollektioner, men i all stress packade jag ner min datorsladd men missade själva datan, haha så typiskt mig, så jag fick helt enkelt åka hem och hämta den och sen åkte jag hem till Lollo istället för att fika, var ändå lite för trött för det och Lollo var lite små krasslig så det kanske var för det bästa ändå.

Så vi kollade runt lite och har några grejer jag bara måste köpa, men samtidigt så hur ju Nelly stängt rean och man är ju jätte sugen på att få koden till den och shoppa loss på massa snygga billiga kläder, right? haha! Men jag ska göra en beställning innan jag håller mig till rean i vilket fall som helst med lite smått och gott, lägger upp länkar till vad och så vidare senare. Ska även göra outfits collage senare som tips för höstens färger och kombinationer och sen inspiration för vintern ;). Blandat med Nelly, Vero Moda, Ginatricot, Missme (som typ blivit en av favoriterna för mig på senaste tiden) m.m.

Eftersom att bloggen är så ny så tänkte jag köra en "4 saker om mig själv" så man får lite överblick om vem Gabbe är, jag alltså.

1. Jag är naturligt mörk brunett men har färgat det svart vid tillfällen men nu har jag istället gjort en ombré med blekta toppar som är mer åt det mörkblonda hållet.

2. Jag har varit vegetarian sen jag var 14, alltså i 4 år snart. Jag blev vegetarian dagen innan julafton och helt enkelt bestämde mig för att sluta äta kött och det har hållit isig. äter inte kött, fågel eller fisk.

3. Jag har sen jag var runt 13 drömt om att bli designer, en dröm jag inte berättat om förrän i år och ska söka till högskola nästa år med just inriktning kläddesigner. Jag ritade kläder redan tidigt i mitt liv.

4. Jag har rest väldigt mycket i mitt liv. Jag har bott i både England och USA och nu självklart Sverige
Italia 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar