måndag 11 november 2013

Missmes peplum jacka

Igår beställde ju jag min garderobs nya 'lilla svarta'. Har en annan svart klänning som jag tänkte byta ut eftersom att den inte sitter så bra, är ganska stor i storleken, hehe. Men den här klänningen är ju den perfekta basklänningen så varför inte, haha. Man kan självklart ha flera svarta klänningar annars. Ska kolla runt på en snygg outfit till julafton och julbordet också. En liten tradition för min del är att varje julafton ha på mig något nytt, behöver inte vara att allt är nytt men jag har alltid något nytt som en accessoar till att hela outfiten är ny. Precis som man gör med nyår. Och det är ju alltid roligt att klä upp sig till alla bjudningar till julbord och liknande. Ska på årets första julbord den 30: onde November så det är inte långt kvar. Ska kolla runt efter något snyggt att ha på mig, men vill ju samtidigt inte ha något för tight då jag ska äta haha.
I vilket fall som helst så fick jag ju två paket från posten för ett tag sen. Var från Missme, då beställde ju jag en peplum, som jag länkade och la upp i tidigare inlägg. Och jag i mitt andra paket så fick jag hem den här snygga peplum jackan.


Det är en peplum jacka i svart färg, med läderärmar och guld zipper. Peplum jackan funkar att ha som topp också, eftersom att den är såpass tunn som den är, eller som tunnjacka till våren eller sommaren. Funkar också att ha en tröja under som gör den varmare till hösten och till och med till vintern med en snygg skinnjacka över eller tjocktröja under.

Jag blev riktigt nöjd med passformen på toppen/jackan. Materialet känns bra och riktigt snyggt på. Toppen är lätt matchad och funkar till en svart vanlig kjol, med eller utan strumpbyxor och ett par riktigt snygga klackar. Funkar också till ett par neutrala jeans eller färgade jeans. Det går att ha toppen till vardags och till finare tillfällen. Dock är den lite för stor i storleken, jag har XS och beställde den i XS men den satt lite för löst tycker jag. Det var lite av en besvikelse.              


I vilket fall som helst, nu ska jag sitta och kolla runt efter något snyggt till jul och julborden, outfits. Ska kolla efter lite klänningar, äger så få klänningar. 

Men jag gav peplum jackan en..

4 av 5 G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar