måndag 26 januari 2015

v 5 nya tag!

God morgon :)!

Hoppas ni haft en bra vecka som varit och är redo och taggade på nästa som precis startat. Är själv väldigt taggad på en ny vecka med nya härliga rutiner. Har exempelvis fixat både tränings schema och mat schema för veckan och ska försöka lägga upp något recept samt kanske någon tränings bild, vi får se ;) Men det jag ser fram mest emot den här veckan är just kombinationen av att fota så mycket som jag planerat att göra samt pröva massa nya och goda juicer/ recept på soppor. Om man tänker efter är ju soppa sjukt gott men av någon anledning när man är hungrig tar man hellre något man kan tugga, det tänket ska jg tvinga bort och pröva massa goda nya soppor med härliga grönsaker.

Ser också fram emot att ha en spa-dag bara till att vila ut, använda olika typer av produkter och krämer för kropp och ansikte och försöka köra lite 'kropps terapi' yoga ;)


Måndag: Idag med andra ord, planera är att test baka lite faktiskt, baka något och pröva olika smaker och såvidare, kan berätta mer om varför m.m. senare ;) Sen ska jag fota och leka runt lite med kameran. På schemat blir sen att träna kondis så ska plocka fram löpbandet. Avslutar dagen med att städa.

Tisdag: Börjar dagen med att tvätta. Tråkigt men det behövs ju också. Så ska tvätta lite kläder helt enkelt och försöka i samma veva fixa garderoben lite. På tränings schemat står det styrketräning med fokus på rumpan. Tänkte göra runt 5-8 övningar intensivt. Avslutar dagen med att fixa naglarna med ny färg och plocka fram någon kul design.

Onsdag: Startar med träningen direkt på morgonen för att hinna med allt för dagen. Så det blir styrketräning med fokus på magen. ca 5-8 övningar intensivt. (ex. Planka, situps) Sen blir det en härlig lång promenad med Molly så blir helt enkelt både styrka och promenad. Finns en chans att jag kanske träffar några vänner senare på kvällen men det är inte helt spikat.

Torsdag: En ganska avslappnad dag med fotografering högst upp på listan. Det är det jag tänkte satsa mest på. Försöka fota så mycket som möjligt, och så mycket olika saker som möjligt. Utnytja ljuset till fullo helt enkelt :) Därefter ligger styrke träning med fokus på armar på schemat, intensivt.

Fredag: En dag jag ser fram emot :) Styrka med fokus på ben, tänkte köra lite nya öningar faktiskt som tränar verkligen hela benen, alltifrån smalben till övre lår. Därefter blir det spa dag. Tänkte prova på lite yoga på det, samt ha både ansiktsmask och olika peeling. Prova lite nytt helt enkelt och vårda om mig själv.

Lördag: Startar helgen med träning. Sista träningsdagen på en intensiv tränings vecka. Då blir det intensiv styrka med fokus på ryggen faktiskt. Det behövs också, och är mest för att stärka min rygg än för 'att få snygga muskler' om vi säger så.Sen har jag och Simon snackat om att alt. ses :)

Söndag: Förbereda inför nästa vecka, med planering och scheman över träning och mat, bloggande och vecko schema. Vila ut från träningen och köra en sista fotografering.


Nej nu ska jag köra veckans första photoshoot och plocka fram både stativ och själv utlösare och leka runt lite haha. Önska mig lycka till så lägger jag upp resultat senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar